hvittinge.blogg.se

Hej Välkommen till min lilla Blogg. Jag tänker skriva lite om Hussvamp och renovering och tankar om det mesta.

Äntligen!!

Publicerad 2015-04-02 11:11:11 i Allmänt, betong, renovering,

Idag är dagen kommen då betongbilen är här ! Så Himlans härligt och en väldigt efterlängtad dag. 
Betongen ligger nu blank o jämn över hela ytan. Det ser frestande ut att sväva in där och dansa som en ballerina mellan rummen. 
Katterna är återigen instängda på toaletten och får endast komma ut när det inte är någon risk att ytterdörrar öppnas.
Smarta vi var nudå som glömde bort att öppna balkongdörren innan vi gjöt så vi kan komma in på övervåningen. hmmm. Tur att vi öppnat upp fönstret på vårt sovrum iallafall och att Mannen är rådig. Han leker inbrottstjuv och klättrar helt enkelt upp kliver in och öppnar balkongdörren,klättrar ner igen via balkongen. Där är vår väg upp nu 1 dygn . Jag är obeskrivligt höjdrädd så det KAN bli så att jag inte törs klättra då jag får svindet efter endast 3 steg på stegen... Mannen har då lovat hissa upp mig i skopan på lastmaskinen :´D (vilken syn det kommer bli då)
Idag har vi även beställt fönstren. Vi valde mellan Outline och SP efter att ha fått 2 bra anbud från två olika leverantörer. vi beslutade oss för SP fönster efter lite velande. Leveranstiden är 7 veckor,längre än vi trodde tyvärr. Tålamod är en sak man måste utrusta sig med har vi lärt oss. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Trivs bäst på landet :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela