hvittinge.blogg.se

Hej Välkommen till min lilla Blogg. Jag tänker skriva lite om Hussvamp och renovering och tankar om det mesta.

Anticimex & Hemlösa

Publicerad 2015-03-11 20:14:00 i Allmänt, Hussvamp, Katter, renovering,

Igår blev det full rulle här hemma . Anticimex kom och sprayade svampgift och vi fick därför dra hemifrån.
Katterna blev utslängda och vovven fick bo hos svärföfäldrarna. 
1 dygn bör man hålla sig ifrån huset efter saneringen. Det är farligt för mäns fertilitet och för barn,gravida och husdjur. Vi kände att det var bäst att lyda rekommendationerna då en del i familjen haft förkylningsastma och allergianfall av okänd orsak. 
Anticimex står för Hotellnatt så det blev hastigt och lustigt på det viset.
Kan lova att stanken av fuktig besprutad jord a´la torpargrund från 1918 luktar inte gott .... urk !
Vi fick lite oväntad vardagslyx med hotellnatt på Gamleby Hotell ,Jättefint nyrenoverat Hotell med så trevlig och serviceinriktad personal. Rekommenderar det varmt. 
Jag checkade in familjen och åkte själv för att jobba kväll i mitt jobb som Undersköterska i Hemtjänsten.
Men ... när jag jobbat klart mitt kvällspass fixade personalen mat åt mig (fast de redan stängt restaurangen) och ett glas rött till det ,mmmm 
Vi hade det super och sov gott! Katterna sov i varsin korg på altanen när vi kom hem och ignorerade oss precis så som bara katter kan medan hunden Molly blev dunder glad och visade det genom att rusa runt runt runt på gården och hämta pinnar :D 
Hårdstampat Jordgolv!
 
 
Trappan hänger typ i luften 
Gamleby Hotell!
 
Mums kan jag lova :) 
 
Krukan i sin korg :)
 
Glad Molly :D 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Trivs bäst på landet :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela