hvittinge.blogg.se

Hej Välkommen till min lilla Blogg. Jag tänker skriva lite om Hussvamp och renovering och tankar om det mesta.

Varför ska man göra det så svårt, när det kan vara så lätt?

Publicerad 2015-03-15 11:03:00 i Allmänt, Hussvamp, renovering,

 
 
Singel täcker nu det stampade äckliga jordgolvet! Jag trodde det skulle bli fräschare lukt ....nej nej det blev det icke! 
Imorgon ska det läggas frigolitskivor får se om det blir bättre då? Jag misstänker att de gamla träbjälkarna är skyldiga till den unkna aromen och då lär det inte bli bättre förrän det är gjutet .
 
Vår lilla plastade gång tunnel upp till trappan har sina risker .... jag tyckte vi skulle göra den lite mer inbjudande så jag la på en trasmatta på spången ut mot väggen där det endast är täckt av plast .,hahaha så dumt ..... igår kväll trillade en i familjen ner mellan spången och väggen ,alltså raklång blev fallet ner i underjorden... det slutade med uppskrapad rygg och stukad handled samt små sår lite överallt plus skräcken av hela upplevelsen,hmmm
 
Idag är det söndag och imorgon kommer även rörmokaren och ska ta bort ett gammalt tryckkärl vi har ståendes på vinden och monterar dit ett nytt inne i pannrummet. Smart va?? Med våran tur så börjar det väl läcka annars om nåt år och allt vatten rinner då ner i köket! Ha Ha Ha nu lurar vi lagenomalljävlighet! 
Detta innebär att jag måste tömma pannrum och tankrum. Rörmokaren skall även tömma systemet och elementen och elementrör ska monteras bort då vi nu ska ha vattenburen golvvärme i alla golv här på nedervåningen förutom kontoret som fortfarande har torpargrund som gjordes om för några år sedan då det var ett avloppsrör som gått sönder där under. Där får elementen vara kvar.  Kontoret får snällt vänta nåt år till innan det blir gjutet golv där. Rom byggdes som bekant inte på 1 dag.. 
Måste därför in i ett par garderober på övervåningen med för att plocka ur dem så rörmokaren kommer in och kan arbeta där. Totalt ska 6 element bort och vattenrören som leder dit. 
 
Familjen har åkt på LRF:s kampen för de olika avdelningarna här i området, som i år är på Helgenäs Fortet. Det kommer nog bli en vild kamp! ( somliga familjemedlemmar har tjuvtränat på actionsövningar här hemma då ingen annan väg upp eller ner fanns förutom stegen,katterna klättrade mer än gärna även dem) 
 
Jag sitter med öppen dörr och lyssnar på fåglarna som kvittrar och tar mig en kopp kaffe medan jag skriver. 
 
Men nu är det bäst att gasa på !  
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Trivs bäst på landet :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela