hvittinge.blogg.se

Hej Välkommen till min lilla Blogg. Jag tänker skriva lite om Hussvamp och renovering och tankar om det mesta.

mest handlar det om Gips

Publicerad 2015-05-10 19:16:00 i Allmänt, renovering,

Intet är väl som väntans tider?
 
 
 
Hej Hopp ,här kommer en liten uppdatering från mig ! Betongen ligger där den ligger och och har som uppgift att endast befinna sig där och torka ! Det som hänt sedan sist jag skrev är att Snickarna byggt ny vägg mellan hall och vardagsrum. Vi passade på att flytta den lite så att väggen linjerar med trappan nu. Detta innebär lite mer space till vardagsrummet och hallen blir istället lite mindre. 
Vårt förråd under trappan är även det tillbaka byggt. 
 
Murstocken är lagad och murad. Mannen och jag har gipsat väggarna och taket i vardagsrummet.
 
Anticimex har varit här och borrat ett litet hål i betonggolvet och mätt fukthalten. Det är fortfarande för fuktigt för att lägga golv och tur är väl det för det är massor kvar att göra innan dess som exempelvis välja golv och byta fönster i hela huset , sätta paneltak i hallen , slipa och måla trappan upp till övervåningen, sätta panel på väggarna i hallen och trappväggarna .... 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Trivs bäst på landet :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela